Volitelné předměty KCR, co vám sylaby neřeknou…

Volitelné předměty KCR, co vám sylaby neřeknou…

Chybí vám kredity za volitelné předměty a rádi byste něco z oboru, který studujete? Nebo jste z úplně jiné fakulty, ale chtěli byste se dozvědět o cestovním ruchu více?

Předkládáme vám recenze seskládané z těch, které jste nám sami poskytli na jednotlivé volitelné předměty nabízené Katedrou cestovního ruchu. Pokud některý předmět nenajdete, je možné, že jsme na něj bohužel žádnou recenzi nesehnali a nechtěli jsme vařit z vody. Věříme, že vám alespoň trochu pomůžeme v sestavování rozvrhu, a děkujeme všem, kteří se podělili o své zkušenosti.

Atraktivity a produkty cestovního ruchu ČR 2CR307 (Bc.)

Předmět má jednu přednášku a jedno cvičení v dvouhodinovém bloku. Nepředstavujte si klasickou přednášku, kdy jen sedíte a posloucháte. Paní doktorka Jarolímková oceňuje aktivitu studentů, ale není se čeho bát. Brzy zjistíte, že jsou pak hodiny mnohem zábavnější. Klasifikace je hlavně za semestrální práci. Určitě doporučujeme.

Dějiny cestovního ruchu 2CR215 (Bc.)

Tento předmět je poprvé vypsán v zimním semestru 2019/2020. Katedra slibuje pohled na cestovní ruch z širší perspektivy a pochopení jednotlivých souvislostí mezi světovými událostmi a současnou situací v cestovním ruchu. Recenzi k tomuto předmětu tedy ukáže až čas.

Postavení České republiky ve světovém cestovním ruchu – zahraniční studijní cesta – anglicky 2CR316 (Bc.)

Jak už název napovídá, jedná se o studijní cestu na veletrh cestovního ruchu ITB v Berlíně. Čeká vás jedna informační schůzka, pak samotný Berlín a nakonec prezentace seminární práce. Doporučuje 10 z 10 našich respondentů. 
Kurz se otevírá pouze v letním semestru – vždy podle termínu veletrhu.

Základy online marketingu v cestovním ruchu – anglicky 2CR317 (Bc.)

Tento předmět vám dá opravdu základ. Nečekejte, že z vás pak bude profi marketér, ale základní pojmy a něco málo z praxe se přeci jen dozvíte např. o správě sociálních sítí, kterou si i sami vyzkoušíte stejně jako wordpress a google analytics.

Interkulturní komunikace v cestovním ruchu a pohostinství – anglicky 2CR313 (Bc.)

Hodně interaktivní předmět, který díky zahraničním studentům poskytuje pestrou škálu názorů a přínosů do diskuzí. Jasná volba, pokud si chcete zlepšit “soft skills” a angličtinu. 

Venkovský cestovní ruch – anglicky 2CR305 (Bc.)

Pokud vás venkovský CR alespoň trochu zaujal, máte téměř vyhráno. Předmět je sice trochu náročnější na čas, ale nic, co by se nedalo zvládnout. Navíc zde potkáte spoustu zahraničních studentů.  

Marketing a management destinace cestovního ruchu 2CR410 (Mgr.)

Docent Vaníček je jedním z předních odborníků na destinační management. Má individuální přístup ke studentům a snaží se vše důkladně vysvětlovat. Sám má spoustu zkušeností z praxe a navíc si zve na přednášky ještě další odborníky. Předmět je hodnocen na základě prezentace, seminární práce a testu.

Kulturní odlišnosti v mezinárodním cestovním ruchu – anglicky 2CR413

Oproti bakalářskému předmětu s obdobným názvem je tento více zaměřený na teorii a je méně interaktivní. Těšit se můžete hlavně na příklady z asijských států, ale dojde i na zbytek světa. 

zpracováno na základě odpovědí dotazníkového šetření
autor: Kačka