Pockeťáci z CUFRu, aneb soutěž Creative Shock 2020

Pockeťáci z CUFRu, aneb soutěž Creative Shock 2020

Taky už se vám někdy stalo, že jste dostali naprosto šílený nápad, který neměl nejmenší šanci na úspěch, ale stejně jste do toho šli?

Tak přesně to se mi stalo na začátku zimního semestru 2020. Paní doktorka Jarolímková nám do CUFRu poslala nabídku účasti v soutěži Creative Shock 2020. Tyhle nabídky většinou jen tak zběžně prolítneme, uznáme, že to pro nás nemá smysl, a letí do koše, ale tentokrát (asi z nudy nebo co) jsem jí věnovala více pozornosti, než je zdrávo. Ono poté, co jste od března zavření doma a vaše největší rozptýlení byly červnové státnice, se ani není čemu divit. Zaujme vás i obal od sušenky. A kde jinde hledat podporu pro šílené nápady než přímo v CUFRu. Nápadu se chytly i Terka Vašková a Týnka Tejklová. Založily jsme tým CUFR a odeslaly přihlášku.

První kolo nás zasáhlo zcela nepřipravené. Věděly jsme samozřejmě, že soutěž se týká marketingu, ale postavit marketingovou strategii za týden na pár datech se nám zdálo zcela nemožné. Naštěstí nás zachránilo, že se případová studie týkala restaurace zaměstnávající bývalé drogově závislé. Ty drogy nás samozřejmě nijak nezaujaly, ale byla to restaurace! Ti, kteří mají za sebou některý z kurzů s paní doktorkou Bejdákovou nebo státnice z cestovního ruchu, okamžitě zpozorní, když řeknu „obrátka židle“. Přesně ta by nám dokonale vyřešila celou studii a za 10 minut by bylo hotovo. Jenomže to bychom pro ni musely mít data. Místo toho jsme 3 dny průměrovaly, co se dalo, abychom nakonec zjistily, že nám to vlastně vůbec nic neřekne. Nakonec jsme tedy přišly na to, že tam zákazníci chodí jen „na čumendu“. Znáte to, když jde 5 holek do Starbucks, ale kafe si koupí jen jedna? Tak to byl i náš případ. Rychle tam šoupnout skupinovou slevu a odeslat, než bude po deadlinu.

Druhé kolo už mělo být příjemnější. Více kreativy, méně počítání. Přišla případová studie na launch marketingovou kampaň triček pro děti s diabetem typu 1, které musí nosit inzulínovou pumpu, do USA. Okamžitě jsme vymyslely tvář celé kampaně, superhrdinu Pockeťáka. Teď přijde zásadní doporučení. Když jdete do marketingové soutěže, mějte v týmu kreativního grafika, jinak se můžete jít klouzat. Naše představy byly dokonalé, jejich realizace trochu pokulhávala. Opět deadline za týden a my neměly vůbec nic. Další problém byl, jak natočit 3 minutové pitch video, když jsme v lockdownu a každá na jiné straně republiky. Stříhat samozřejmě také neumíme. Zachránila to nahrávaná prezentace přes Teams. A ne, to video nikdy v životě neuvidíte.

Těch 14 dní nám dalo neskutečně zabrat. Nebylo výjimkou, že jsme nad studiemi seděly do půlnoci, protože přes den jsme měly školu nebo byly v práci. Letošního ročníku se zúčastnilo 1756 soutěžících z 85 zemí světa. Soutěžící byli rozděleni do týmů po 3 lidech. My se nakonec umístily na pro nás nepředstavitelném 155. místě. 

Kdybych to měla nějak shrnout na konec. Je to pro nás obrovský úspěch. Vy, kteří studujete cestovní ruch, víte, že marketingu se dotkneme jen v základním kurzu na bakalářském studiu. Já se většinu informací k tomu, jak má vypadat strategie a brief, dozvěděla až po skončení soutěže, díky vedlejší specializaci Marketing. Ale kdybyste zažily některý z našich online hovorů, bude vám jasné, že jsme si to maximálně užily. Občas naše teorie a nápady přesahovaly všechny únosné meze a my se třeba půl hodiny jen lámaly smíchy. A i přes to, že jsme na to celou dobu nadávaly, už vymýšlíme, na jakou soutěž se přihlásíme příště.

Autor: Kačka