Otevírání hotelu, legrace nebo stres?

Otevírání hotelu, legrace nebo stres?

Zanedlouho po naší první akci, kdy jsme pokřtili nový CUFR i starý kufr, jsme zvládli uspořádat další přednášku zaměřenou na téma otevírání hotelů, která se konala dne 12.3. 2019 v SB309 na půdě VŠE. Naše pozvání přijala Babeta Schneiderová, která v současné době působí jako CEO v Bohemian Hostels & Hotels (BoHo). Také se s námi přišla podělit o své zkušenosti její kolegyně Klára Roth, Comerial Captain v BoHo. Díky nim jsme se dozvěděli mnoho zajímavých věcí o BoHo a o tom, co všechno je třeba udělat při otevírání hotelu.

Společnost Bohemian Hostels & Hotels vlastní hotely a hostely jak v Praze, tak Olomouci, ale i v Ghaně. Koupi a budování takového hotelu nebo hostelu berou jako srdeční záležitost a každé místo chtějí udělat výjimečné svou podstatou, proto neočekávejte, že tyto hotely jsou stejné „jako přes kopírák“, protože nechtějí být jako hotelové řetězce, kde je stejný nejen každý hotel, ale i každý pokoj. Například hotel Miss Sophie’s Olomouc vznikl rekonstruováním budovy ze 13. století. Samotná rekonstrukce nebyla vůbec jednoduchá zejména s ohledem na památkáře, kteří mají na rekonstrukce historických budov vysoké nároky. Nicméně se otevření tohoto krásného hotelu nakonec úspěšně podařilo v červnu roku 2017 a téhož roku získala ocenění Památka roku 2017 Olomouckého kraje.

Poté, co nám Babeta představila společnost BoHo, jsme se dozvěděli cenné informace o procesu otevírání hotelů. Není to žádná hračka, celý proces od nápadu, přes přípravu a realizaci, až po otevření může trvat až několik let. Je důležité mít v ruce business plán, SWOT analýzu a také analýzu očekávaných nákladů a výdajů, abychom věděli, zda se investice vyplatí. Tato samotná fáze je otázkou několika měsíců, a pokud jde všechno dobře, přejde se k realizaci, kdy se samozřejmě ještě projekt několikrát změní.

Klára nám dále přiblížila kousek ze své práce a to, jak se od začátku projektu musí pracovat se stakeholdery, to jsou například dodavatelé, zákazníci, ale i cestovní kanceláře a agentury. A právě s cestovními kancelářemi a agenturami se musí navázat spolupráce velice brzo, aby mohly poskytovat naše služby, i když hotel či hostel existuje jenom na papíře. Toto je značně podstatné pro to, aby již při samotném otevření byl hotel plný hostů. Většinou jsou tato místa nabízena různým společnostem, a ne konkrétním lidem. Je třeba mít na paměti, že všechno nemusí jít podle plánu, a proto musíme být připraveni na spoustu různých komplikací, které mohou nastat.

Od Babety jsme také zjistili, že pohled na průmysl hospitality, tedy pohostinství, je v zahraničí zcela odlišný od toho našeho a že pracovat v tomto průmyslu kolikrát vnímají lidé jako svůj veliký cíl. Aby změnila český úhel pohledu na hospitality, rozhodla se zapojit do projektu HospitaLidi, jehož cílem je propojit a inspirovat všechny talenty a nadšence tohoto oboru v České republice.

Také jsme si vyslechli pár vtipných příhod. Například, jak při otevírání úplně první pobočky Starbucks v České republice bylo vše dokonale nachystané, až na jednu skoro nepodstatnou věc: kávu. A jak takovou patovou situaci řešit? No přeci honem běžet a kávu koupit!

A tak jsme ve finále přišli na to, že otevírání hotelů je na jednu stranu velice stresové, ale na druhou stranu to stojí za to a je to i legrace.

Akce byla velmi vydařená a my v CUFRu jsme byli moc rádi za to, že naše pozvání Babeta a Klára přijaly a že se nás na přednášce sešlo zase o trochu víc. Všem zúčastněným děkujeme a doufáme, že v takovém příjemném duchu budeme i nadále pokračovat, a tak neváhejte přijít i na naše další akce.

Pokud vás článek zaujal, můžete se mrknout jak na webové stránky Boho, tak na stránky HospitaLidi.

autoři: Terka V., Týnka