Má spolupráce s influencery budoucnost?
V úterý 1. října 2019 se uskutečnila naše první přednáška pro akademický rok 2019/2020. Náš host Vojen Smíšek se zaměřil na téma, zda-li má spolupráce s tvůrci obsahu na sociálních sítích smysl pro marketing.
Kdo je to Vojen Smíšek?
Vojen Smíšek je současně Marketing a PR Manažer pro Lipensko s. r. o., kde působí od roku 2016. Podílí se na tvorbě marketingové komunikace pro různé lipenské atraktivity jako jsou Skiareál Lipno, Stezka korunami stromů, Království lesa a další. Zároveň je to také člověk, který je vynikajícím snowboardistou a procestoval mnoho fascinujících lokalit na světě.
Co všechno jsme se dozvěděli?
Pan Smíšek nás pro začátek seznámil s atraktivitami Lipenska a s náplní své práce, při čemž se hlavně zaměřil na svou spolupráci s „influencery“. Zjistili jsme, že se pod tímto pojmem skrývá víc, než si mnozí myslí. Je to totiž každý člověk, který nás nějak ovlivňuje, ať už to jsou přátelé s rodinou nebo vlivné osoby ve společnosti. Proto pan Smíšek označuje lidi, s kterými spolupracuje na propagaci Lipna na sociálních sítích jako tvůrce obsahu.
Dále nám prozradil svých osm pravidel, které dodržuje, aby obě strany byly spokojené a finální výstup měl efektivní dopad. Nejdůležitější pravidlo je zjistit si, jaký druh tvorby daný člověk provozuje a tím pádem, co zajímá jeho/její publikum a podle toho připravit odpovídající program. Zdůrazňoval ale i jak je důležité používat empatii, být pružný a ochoten improvizovat, dát dostatečný prostor pro individuální tvorbu nebo brát věci s nadhledem i ve složitých situacích. Většinu posluchačů také překvapil svou znalostí logaritmů, které řídí Facebook a Instagram.
Poté jsme viděli konkrétní fotky z jeho spoluprací s tvůrci obsahu jako např. Christinou Tan a německými Instagramery, kteří úchvatně využili nepřízeň počasí při focení šumavských lesů zničených kůrovcem. Také prezentoval fotky ze spontánního ranního houbaření s mladým párem fotografů.
Nakonec byl čas na dotazy od publika a členů CUFRu. S panem Smíškem jsme diskutovali například o tom, zda plánované skrytí počtu lajků na Facebooku ztíží výběr influencerů pro spolupráci s podnikateli v cestovním ruchu. Také nám zodpověděl, jak přesně vybírá vhodné tvůrce obsahu pro co nejefektivnější spolupráci.
Jaký vlastně společný večer byl?
Celá přednáška byla nejen velice přínosná a inspirující, ale i zábavná a interaktivní. Za celý CUFR chci poděkovat panu Smíškovi, že si našel čas zavítat do naší školy a všem posluchačům za účast a četné dotazy.
Autor: Johnny