Business na Instagramu od Amazing Places a projekt Hero Hotel

Business na Instagramu od Amazing Places a projekt Hero Hotel

Ve středu 18. listopadu u nás přednášela online přes MS Teams skvělá Klára Honzíková z Amazing Places (AP).

Zakladatel projektu Amazing Places, Petr Kotík, přišel s nápadem sdružovat výjimečná místa v České Republice již před téměř šesti lety. Od té doby AP poskytují svým fanouškům inspiraci k objevování těchto kouzelných míst a základna příznivců se neustále rozrůstá. Aktuálně mají AP na Instagramu přes 160 tisíc a na Facebooku přes 230 tisíc sledujících, zaměstnávají již poměrně velký tým a rozšiřují se do dalších zemí.

Business model Amazing Places funguje tak, že od partnerských míst, kterými jsou například hotely, penziony, chaty nebo chalupy, je vybírán pravidelný měsíční poplatek, díky kterému mohou AP tato místa propagovat na svých webových stránkách a na sociálních sítích. Všechna místa jsou pečlivě vybírána, navštívena, zhodnocena a account manažeři jsou s těmito kouzelnými místy pravidelně v kontaktu při přípravě marketingových kampaní. Projekt reprezentují i ambasadoři, zhruba 30 osobností českého a slovenského Instagramu, kteří s AP pravidelně a rádi cestují. 

Klára Honzíková nám také představila případovou studii, u které jsme si vysvětlili, proč mít jako firma Instagram, jak mít hezký Instagram, jak nejlépe dělat marketing na Instagramu a jak s tím může Amazing Places pomoct. Probírali jsme také, jak určit svou cílovou skupinu a jak pro ni nastavit ten správný obsah. Důležitými základy úspěchu jsou kvalita, autentičnost a aktuálnost.

Pandemie koronaviru zatím neměla na projekt zásadní dopad, neboť Češi v létě po Česku cestovali více než kdy dříve a rádi se nechali od Amazing Places inspirovat. Oproti minulým rokům bylo změnou to, že lidé v létě raději než kdy dříve nakupovali pobyty na poslední chvíli a AP tedy mírně upravili svůj marketing. Aktuálně je ze strany ubytovacích zařízení velký zájem o zařazení do databáze Amazing Places a přes 100 z nich čeká na schválení.

S příchodem koronaviru do Česka byl také vytvořen úplně nový projekt Hero Hotel, jehož účelem bylo v prvé řadě zachránit hotely a další ubytovací zařízení před krachem. Hero Hotel však přinesl mnohem více. Ubytovací zařízení zde nebyla prezentována jako oběti pandemie, ale jako hrdinové, kteří pomáhají potřebným. Zúčastněné subjekty nabízely ubytování zdravotníkům v případě nouze a také pobyty jako odměnu za vykonanou práci během první vlny pandemie. Členové CUFRu se dokonce na pár měsíců stali dobrovolníky a pomáhali vytvářet databázi projektu. První vlnu pandemie Česko zvládlo velmi dobře, s druhou vlnou však zavládla ve společnosti úplně jiná nálada a projekt již bohužel není tak žádaný jako ze začátku. My z CUFRu jsme velmi hrdí, že jsme se do činnosti Hero Hotel mohli zapojit.

Na konci jsme naši přednášející doslova zavalili spoustou zvídavých dotazů ohledně fungování Amazing Places a Hero Hotel, propagace na Instagramu, soutěží na sociálních sítích, vypořádávání se s negativními komentáři a i ohledně jejích osobních zkušeností a jejího pracovního života. Mockrát děkujeme za zábavnou a velmi obohacující přednášku! 😊

Autor: Kiki