360° Travel Trends 2019
Poslední únorový víkend se celý nesl ve znamení cestovního ruchu. Vedle všem známého veletrhu Holiday World se totiž v pátek 22.2. konala i významná konference 360°Travel Trends 2019. Jednalo se sice teprve o její druhý ročník, ale téma Influencer marketing 2.0 už dopředu slibovalo zajímavou podívanou. Moderátorem celého dne byl Šimon Říha z letecké společnosti Hahn Air.
Prvním speakerem byla Teru Menclová blogerka, landscape fotografka a influencerka outdoorového cestování. Předmětem její prezentace byl právě Instagram, nejrychleji rostoucí síť v Česku i ve světě. A proč právě Instagram? Protože interakce uživatelů Instagramu je mnohem větší než na Facebooku a je tedy skvělým způsobem, jak propagovat svoje podnikání. Poradila nám, jak by měl vypadat kvalitní obsah sdílený na Instagramu a případně jak využívat influencery.
O těch se už pak více rozpovídal Lukáš Wisla, manažer sociálních médií agentury CzechTourism. Zmínil influencer tripy, které agentura pravidelně pořádá a pak už se plně ponořil do tématu výběru správného influencera. Hledal rozdíly mezi známým a začínajícím influencerem, pozitiva i negativa placených a neplacených influencerů a na závěr zmínil i pozvánku na Global social awards, které bude poprvé v Praze pořádat právě CzechTourism. Perfektně pak navázal vlogger Brian Cox.
Jedním z dalších přednášejících, kterého bychom chtěli vyzdvihnout, je i Luděk Kühr. Zaměřil se na destinační management a na to, jak ho provozovat v době nadcházející 4. internetové revoluce. Z blízké budoucnosti destinačního managementu by totiž neměly zmizet jen letáčky a tištěný materiál, ale třeba i individuální webové stránky. Nahradit by je podle něj měly umělá inteligence, chatboty, ale hlavně obrovské množství dat. Destinace by se měly zaměřit na zviditelnění se na webech typu Google trips, Expedia nebo TripAdvisor. Dále doporučil destinacím, aby se přestaly soustředit na svoje destinační weby a začaly myslet systémově, nikoli projektově.
To, že se město může propagovat dobře, špatně nebo jako v Brně, nám ukázala Bára Podhrázská, která je vedoucí Kanceláře marketingu a zahraničních vztahů MMB. Bára a její tým se nelehkého úkolu, dostat více domácích i zahraničních turistů do Brna, zhostili velmi nevšedně. A to tak, že vsadili na autenticitu. Potencionální návštěvníci tedy o Brně ví, že to, co tam potkají nebude vždycky krásné, ale bude opravdové. Hlavními tématy jsou lidé, bohatá historie a požitkářství – a funguje to perfektně. Například po zveřejnění videa s českou zpěvačkou Nikolou Muchovou (hudební skupina Mucha) se nárůst facebookových fanoušků na stránkách destinační značky #brnotruestory zrychlil o 47 %. A jak na Vás toto kontroverzní video působí, můžete posoudit vy sami.
A to zdaleka nebylo všechno. Nemůžeme vám tady samozřejmě popisovat všech 14 přednášek, které na konferenci zazněly. Ještě dvě ale přeci jenom zmíníme. Schválně jsme si je nechali na konec, protože jak Babetu Schneiderovou, tak zástupce projektu Amazing Places jsme měli tu čest přivítat i na půdě VŠE, jako naše hosty. Pokud vás tedy zajímají zkušenosti profesionálů, o jejichž kompetentnosti nemůže být pochyb, určitě dorazte na naše přednášky. Budeme se na vás těšit!
autoři: Kačka, Nela